Streching: Οι ειδικοί συστήνουν..

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Streching: Οι ειδικοί μας συστήνουν τον τρόπο για να μη τραυματιστείς

Το streching ή αλλιώς οι διατάσεις είναι το κλειδί της επιτυχίας σε κάθε πρόγραμμα γυμναστικής, αλλά και μια εύκολη πρακτική που μας κρατά σε εγρήγορση και βελτιώνει την ευλυγισία μας.

Ακόμα κι αν δεν συμπαθείτε τη γυμναστική η/και την έντονη άσκηση, τότε μάλλον οι ασκήσεις stretching θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε. Επειδή δεν πρόκειται για έντονη μορφή άσκησης, οι διατατικές ασκήσεις απευθύνονται σε όλους, μιας και μπορούν να ανακουφίσουν από τους πόνους της μέσης και της πλάτης, των γονάτων και του αυχένα.

Οι διατάσεις( streching) αποτελούν ένα φανταστικό εργαλείο ενάντια στην καθιστική ζωή. Βελτιώνουν την καθημερινότητά μας, καθώς όσο μεγαλώνουμε, χάνουμε την ευλυγισία μας γεγονός που μπορεί να αντισταθμίσει το stretching, διευκολύνοντας καθημερινές δραστηριότητες όπως το περπάτημα ή το ανέβασμα μιας σκάλας.

Διπλά κερδισμένοι βέβαια είναι και όσοι ασχολούνται καθημερινά με τα  σπορ όπως το τένις, το τρέξιμο, το γκολφ, το ποδήλατο, καθώς ένα σωστό πρόγραμμα streching μπορεί να απογειώσει τις επιδόσεις τους.

Παρόλα αυτά, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος τραυματισμού. Ακολουθώντας τα παρακάτω tips των ειδικών θα κάνετε διατάσεις χωρίς τραυματισμούς και  με ασφάλεια.

Μη ξεχνάτε την Προθέρμανση

Δε χρειάζεται να… τρέχετε μια ώρα για να κάνετε καλή προθέρμανση, καθώς μερικά επιτόπια αλματάκια κουνώντας τα χέρια για περίπου πέντε λεπτά  αρκούν. Το να «ζεστάνουμε» τους μυς μας είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι είναι πιο εύκολο να διαταθούν.

Μην αγνοήσετε το πόνο- Είναι σημάδι ότι κάτι δεν κάνετε σωστά.

Δεν έχουν όλα τα σώματα την ίδια ευλυγισία και εάν δοκιμάσετε να κάνετε μια έντονη διάταση, υπάρχει ο κίνδυνος να πονέσετε. Για να μη συμβεί αυτό, θα πρέπει να κάνετε τη διάταση μέχρι το σημείο που είναι υποφερτό για εσάς και το σώμα σας και ποτέ να μην φτάνετε στο σημείο που νιώθετε οξύ πόνο. Εάν μια διάταση δεν είναι υποφερτή, θα πρέπει να σταματήσετε αμέσως. Πριν απογοητευτείτε, σκεφτείτε ότι αποδεδειγμένα με την επαναληπτικότητα και την επιμονή, θα καταφέρετε να βελτιώσετε την ευλυγισία σας.

Δώστε έμφαση στη στάση του σώματος 

Η σωστή στάση του σώματος παίζει βασικό ρόλο ακόμα κι αν κάθεστε ή κινείστε. Η σωστή θέση αποτελεί βασικό κομμάτι και στο stretching, καθώς παίζει ρόλο για την αποφυγή τραυματισμών. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η καλή φυσική κατάσταση που σημαίνει μεγαλύτερη ευλυγισία και μικρότερη πιθανότητα τραυματισμού κατά τη διάταση των μυών.

Επικεντρωθείτε στους μυς που χρειάζονται διάταση.

Σταδιακά καθώς μπαίνετε στο κύκλο των διατάσεων, θα παρατηρήσετε ότι η μια πλευρά του σώματός σας δεν είναι ίδια με την άλλη, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να νιώθετε πιο ευλύγιστο το σώμα σας από τη μια πλευρά. Για να εξισορροπήσετε τις δυο μεριές του σώματός σας, δώστε μεγαλύτερη έμφαση στα μέρη που είναι πιο δύσκαμπτα.

Αναπνεύουμε και δεν κρατάμε τον αέρα στο σώμα μας..

Ένα μυστικό ευλυγισίας που εφαρμόζουν όσοι ασχολούνται με τη γιόγκα είναι, εκτός από το να συνδέουν την αναπνοή με την κίνηση, ότι δεν ξεχνούν ποτέ να αναπνέουν μέσα στις στατικές θέσεις. Μέσω της αναπνοής, το σώμα μαλακώνει και απελευθερώνεται και με τον καιρό θα παρατηρήσετε ότι θα καταφέρνετε να μπείτε όλο και πιο βαθιά στις θέσεις. Προσοχή, δεν κρατάτε την αναπνοή αλλά την απελευθερώνουμε ανάλογα με τη φάση της διάτασης.

Εξασκηθείτε συχνά

Η επανάληψη “μήτηρ μαθήσεως”  λένε- το σημαντικό είναι πως όσο πιο συχνά κάνετε διατάσεις όλο και περισσότερο θα δείτε το σώμα σας να αλλάζει και να γίνεται πιο εύκαμπτο. Εάν μάλιστα κάνετε διατάσεις καθημερινά, τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Εναλλακτικά, φροντίστε να κάνετε stretching δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Χωρίς αμφιβολία, η σωματική άσκηση προσφέρει πολλαπλά οφέλη στη σωματική και πνευματική σας υγεία. Συχνά κάνουμε καρδιαγγειακές ασκήσεις και ασκήσεις ενδυνάμωσης αλλά ξεχνάμε ότι ένα καλό πρόγραμμα ασκήσεων θα πρέπει να περιλαμβάνει και μερικές διατάσεις.

Οι σωστές διατάσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα μας βοηθούν επίσης να είμαστε πάντα σε φόρμα και μας προσφέρουν σημαντικά οφέλη.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο