Τζίντζερ: η ρίζα του καλού…

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ένα σπάνιο “δώρο” της Ανατολής. Το τζίντζερ μπορεί να είναι η ρίζα που έγινε μόδα, αλλά εκτός από την πιπεράτη γεύση της είναι και «πηγή» εξαιρετικών συστατικών.

Το τζίντζερ ή πιπερόριζα είναι μια ρίζα που προέρχεται από την Ανατολή και αποτελεί βασικό συστατικό της ασιατικής κουζίνας. Οι Aσιάτες το έλεγαν ζιντεμέλ, οι Δυτικοί το είπαν τζίντζερ (ginger) και οι Έλληνες πιπερόριζα. Το ενεργό συστατικό της πιπερόριζας είναι η τζιντζερόλη, στην οποία οφείλεται το άρωμα, καθώς και η πιπεράτη γεύση της. Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν γίνει για να αποκρυπτογραφηθεί η χημική σύνθεση αυτού του φυτού και να αποδειχθεί η ωφέλεια που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό.

Τι προσφέρει το τζίντζερ

Το τζίντζερ αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό (περίπου 80%). Μια λεπτή φέτα αποδίδει ελάχιστες θερμίδες (1,6 kcal) και περιέχει βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλλιο, ψευδάργυρο. Περιέχει ακόμα ουσίες με αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, όπως η καψαϊκίνη, το β-καροτένιο, το καφεϊκό οξύ, η κουρκουμίνη, αλλά και πολυφαινόλες, στις οποίες οφείλονται κάποιες από τις ωφέλιμες δράσεις του.Η ποιοτικότερη πιπερόριζα καλλιεργείται στην Καραϊβική.

   Ένα φάρμακο για το σπίτι….

Τα αποτελέσματα διάφορων ερευνών έχουν δείξει ότι το τζίντζερ:

  •  Συμβάλλει στην καλή χώνεψη, καταπολεμά τη ναυτία, τονώνει τον οργανισμό και απαλύνει τα συμπτώματα   του κρυολογήματος και του στομαχόπονου.
  •  Νέα δεδομένα υποστηρίζουν ότι βοηθά στη μείωση των αρθριτικών ενοχλήσεων και ίσως έχει ευεργετικό ρόλο στη θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας.
  • Ανακουφίζει από τα συμπτώματα του κρυολογήματος
  • Για την ιγμορίτιδα και τη βουλωμένη μύτη: Βάλτε σε μια κατσαρόλα 1 φλιτζάνι νερό και 1 κουταλάκι τζίντζερ σε σκόνη, αφήστε το να βράσει και κάντε εισπνοές πάνω από το νερό που κοχλάζει ή βουτήξτε μια γάζα στο ίδιο μείγμα και κάντε κομπρέσες στη μύτη. Αυτό βοηθάει στο να ανοίξουν τα ιγμόρεια και να φύγουν οι εκκρίσεις.
  • Φαίνεται να είναι αποδοτικό στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος σε διαβητικούς ασθενείς, στη μείωση της LDL χοληστερόλης και των επιπέδων των τριγλυκεριδίων στο αίμα και στην καταπολέμηση των λοιμώξεων. Μπορεί από τις περισσότερες έρευνες να προκύπτουν θετικά αποτελέσματα για την επίδραση αυτού του φυτού στον οργανισμό, ωστόσο δεν θα πρέπει να το παρακάνετε γιατί δεν αποκλείονται πιθανές παρενέργειες από τη συστηματική μακροχρόνια λήψη του

Πού θα το βρείτε

  • Τη ρίζα θα τη βρείτε σε σουπερμάρκετ και σε καταστήματα υγιεινής διατροφής και βιολογικών προϊόντων.
  • Το αιθέριο έλαιο, το σιρόπι, τις κάψουλες θα τα αναζητήσετε σε επιλεγμένα φαρμακεία.

Επιλογή -Συντηρήση

Ή ρίζα πρέπει να είναι λεία, χωρίς ρυτίδες και σκληρή με ομοιόμορφο χρώμα. Σε περίπτωση που κάποια σημεία είναι μαλακά, ρυτιδωμένα ή με διαφορετικό χρώμα σημαίνει ότι δεν είναι φρέσκια. H φρέσκια ρίζα συντηρείται στο ψυγείο για δύο εβδομάδες περίπου. Κατά τη φύλαξη δεν πρέπει να την ξεφλουδίσετε όλη, γιατί θα αλλοιωθεί γρήγορα και θα χαθούν τα θρεπτικά της συστατικά. Φροντίστε να ξεφλουδίζετε κάθε φορά μόνο το σημείο που πρόκειται να καταναλώσετε.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο