F1: Τι άλλαξε, τι θα δούμε στην Αυστραλία ;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η νέα σεζόν της Formula 1 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο στο Albert Park της Μελβούρνης, με πολλές αλλαγές σε κάθε επίπεδο και, ίσως για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, με κάθε ομάδα να έχει ένα ισχυρό κίνητρο να αποδώσει τα μέγιστα.

Οι αποκαλύψεις των μονοθέσιων έγιναν, οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν κι άπαντες είναι έτοιμοι για το πρώτο Grand Prix της χρονιάς, στην Αυστραλία. Οι αλλαγές, πολλές και ουσιώδεις.

Οι αλλαγές….

Αυτό που ξεχωρίζει φέτος είναι οι αλλαγές στα αεροδυναμικά, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος με τα προσπεράσματα, και των παραπόνων των θεατών για το εν λόγω ζήτημα.

Η F1 αναγνώρισε γρήγορα το πρόβλημα, και για φέτος, αποφάσισε την απλοποίηση της εμπρός και της πίσω αεροτομής. Πιο συγκεκριμένα, η εμπρός αεροτομή απλοποιείται και γίνεται πιο πλατιά κατά 200 χιλιοστά (από τα 1800, πηγαίνει στα 2000 mm).

Τα brake ducts, οι «οπές» δηλαδή στα εμπρός φρένα που φέρνουν φρέσκο αέρα για την ψύξη τους, αποτελούνταν και από ιδιαίτερα winglets, τα οποία μορφοποιούσαν τη ροή του αέρα κατά το δοκούν. Αυτό απαγορεύεται για το 2019.

Σε ό,τι αφορά την πίσω αεροτομή, αυτή γίνεται χαμηλότερη, πλατύτερη και το πιο σημαντικό, το flap του DRS θα ανοίγει 20 mm περισσότερο, που σημαίνει πως, όταν αυτό ανοίγει, η αύξηση σε τελική ταχύτητα θα είναι σαφώς μεγαλύτερη σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι πέρυσι.

Το όριο καυσίμου ανεβαίνει κατά 5kg, από τα 105 στα 110. Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί θα μπορούν (θεωρητικά) να πιέσουν περισσότερο μέσα στον αγώνα, αν και πλέον εγείρεται το ερώτημα αν οι ομάδες θα προτιμήσου να μη «φουλάρουν», ώστε να έχουν ελαφρύτερο μονοθέσιο στην εκκίνηση.

Η FIA ,θέλησε να δώσει λύση σε ένα μεγάλο ζήτημα για τους ψηλούς, πιο βαρείς οδηγούς ( Hulkenberg , Ricciardo), που έχουν σημαντικό μειονέκτημα έναντι των πιο βραχύσωμων, και ελαφρύτερων, συναθλητών τους. Η Ομοσπονδία έκανε τις απαραίτητες αλλαγές, και πλέον οδηγός και κάθισμα θα πρέπει να φτάνουν μαζί τα 80 κιλά. Σε διαφορετική περίπτωση (δηλαδή σε ελλιποβαρή συνδυασμό), θα προστίθεται έρμα, εξασφαλίζοντας πως κάθε οδηγός «ζυγίζει» το ίδιο, ανεξαρτήτως σωματοδομής.

Οι Οδηγοί….

Το grid του 2019 θα είναι σημαντικά διαφορετικό σε σχέση με πέρυσι, αφού μόλις δύο ομάδες, η Mercedes και η Haas, διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο.

Η έλευση του Charles Leclerc στη Ferrari και η μετακίνηση του Daniel Ricciardo στη Renault φαίνεται πως θα αλλάξουν  τη δυναμική και των δύο ομάδων.

Φυσικά, ο ερχομός στη Formula 1 τριών εξαιρετικών νέων οδηγών, των George Russell, Lando Norris και Alexander Albon, σηματοδοτεί  την αρχή μίας νέας εποχής.

Οι τρεις rookies, που τερμάτισαν ως η πρώτη τριάδα του περυσινού πρωταθλήματος της Formula 2, υπόσχονται να δώσουν νέα πνοή στο σπορ.

Τι μάθαμε από τις προηγούμενες δοκιμές

Η Ferrari μοιάζει να έχει το πάνω χέρι, αφού τόσο στον τομέα της απόδοσης, η SF90 εμφανίστηκε ως ένα ολοκληρωμένο μονοθέσιο, μία καλή βάση στην οποία θα πρέπει να χτίσει η Scuderia.

Πολλοί θεωρούν τη Red Bull δεύτερη δύναμη πριν την πρεμιέρα, όμως η πραγματικότητα είναι πως η Mercedes ήταν καλύτερη, ειδικά στα μεγάλα runs, στα οποία επιδόθηκε σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του τεστ.

Στο midfield, οι ειδικοί μιλούν ακόμα και για 6 ομάδες στο ίδιο δευτερόλεπτο. Ακόμα κι αυτή να μην είναι η διαφορά, όμως, η αλήθεια είναι ότι οι ομάδες από την 4η ως την 9η θέση (εξαιρώντας την Williams) βρίσκονται πολύ κοντά.

GP Αυστραλίας : Τι μας δείχνουν οι πρώτες δοκιμές στη Μελβούρνη;

Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε τον πρώτο χρόνο και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη, προβληματισμός του Φέτελ για το στήσιμο της Ferrari SF90.

Οι Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας με τις δύο Mercedes W10 άφησαν “άφωνο” τον κόσμο της Formula 1 καθώς στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, εναρκτήριου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος, ήταν οκτώ δέκατα ταχύτεροι από τις Red Bull-Honda και Ferrari.

Οι Χάμιλτον και Μπότας σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους με τη μαλακή γόμα .

Η χρονιά αναμένεται συναρπαστική και το ενδιαφέρον είναι πως κάθε οδηγός, κάθε ομάδα, έχουν πλέον κίνητρο για να παλέψουν για τους προσωπικούς τους στόχους.

Το πρόγραμμα του πρωταθλήματος:

Αγώνας Ημερομηνία
1 Αυστραλία 17 Μαρτίου
2 Μπαχρέιν 31 Μαρτίου
3 Κίνα 14 Απριλίου
4 Αζερμπαϊτζάν 28 Απριλίου
5 Ισπανία 12 Μαΐου
6 Μονακό 26 Μαΐου
7 Καναδάς 9 Ιουνίου
8 Γαλλία 23 Ιουνίου
9 Αυστρία 30 Ιουνίου
10 Μεγάλη Βρετανία 14 Ιουλίου
11 Γερμανία 28 Ιουλίου
12 Ουγγαρία 4 Αυγούστου
13 Βέλγιο 1 Σεπτεμβρίου
14 Ιταλία 8 Σεπτεμβρίου
15 Σιγκαπούρη 22 Σεπτεμβρίου
16 Ρωσία 29 Σεπτεμβρίου
17 Ιαπωνία 13 Οκτωβρίου
18 ΗΠΑ 27 Οκτωβρίου
19 Μεξικό 3 Νοεμβρίου
20 Βραζιλία 17 Νοεμβρίου
21 Άμπου Ντάμπι 1 Δεκεμβρίου

 

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο