Carlos Sainz:”έτσι λειτουργεί το τιμόνι της Ferrari”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Carlos Sainz: “έτσι λειτουργεί το τιμόνι της Ferrari” μιας και εμείς το βλέπουμε “ευκολάκι” από την τηλεόραση!

Δεν είναι και τόσο εύκολο να οδηγείς σε συνθήκες αγώνα και παράλληλα να ρυθμίζεις όλες αυτές τις λειτουργίες. Παρακολουθώντας τους αγώνες της Formula 1 βλέπουμε πολλές φορές τους οδηγούς να αλλάζουν πολλές ρυθμίσεις του μονοθέσιου από το τιμόνι λες και είναι αυτόματο.

Η αλήθεια είναι πως φαντάζει αρκετά δύσκολο να στρίβεις με 250km/h, να έχεις πίσω σου κάποιον που σε πιέζει και εσύ να πρέπει εκτός από το να έχεις την προσοχή σου στο δρόμο, να επιλέξεις και τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την περίσταση ανάμεσα σε μια πληθώρα από διακόπτες.

Από την άλλη, πρέπει να μάθεις σχεδόν μηχανικά, να χειρίζεσαι και μάλιστα υπό πίεση όλους αυτούς τους διακόπτες.

Ο Carlos Sainz Jr. μας δηλώνει πως χρειάστηκε περίπου τρεις μήνες για να μελετήσει τη λειτουργία του τιμονιού και να μάθει απ’ έξω σε τι ακριβώς αντιστοιχεί η κάθε ρύθμιση, καθώς παρά την εμπειρία του, η κάθε ομάδα έχει τις δικές της ρυθμίσεις αλλά ίσως και διαφορετική «χωροταξία» στους διακόπτες.

Παρόλα αυτά, κάποιοι διακόπτες είναι κοινοί και με προφανή λειτουργία, όπως π.χ. αυτό με το «Ν» που βάζει το κιβώτιο στο νεκρό ή ο διακόπτης με την ένδειξη «PC» (pit confirm) τον οποίο ο οδηγός πιέζει για να στείλει στην ομάδα το μήνυμα πως άκουσε την οδηγία για να μπει στα pit. Δίπλα ακριβώς υπάρχει ο διακόπτης για την ενδοσυνεννόηση, τον οποίο πατάς για να μιλήσεις με τους μηχανικούς της ομάδας. Ο διακόπτης με την ένδειξη «CHR» που ενεργοποιεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην μπαταρία.

 

Στη συνέχεια υπάρχουν διακόπτες που ρυθμίζουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, ο οποίος είναι διαφορετικός στη διάρκεια του αγώνα, των κατατακτήριων δοκιμών ή όταν οδηγός  κινείται μέσα στα pit. Για την είσοδο και έξοδο από τα pit υπάρχει και ένας άλλος διακόπτης που ενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας στα 80 ή 60 km/h όπως μας εξηγεί ο Carlos Sainz Jr.

Πολλαπλές επιλογές έχει ο οδηγός και για τη ρύθμιση των φρένων, για τη ροή λιπαντικού στον κινητήρα, αλλά και για τον έλεγχο της πρόσφυσης που έχει να κάνει και με τη φθορά των ελαστικών και πολλές ακόμη λειτουργίες.

Εμείς πάντως, βλέποντας το βίντεο και την ανάλυση που μας κάνει ο Carlos Sainz Jr.,τα βρήκαμε “μπαστούνι”

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο