Υγεία της καρδιάς. Τι ακριβώς παρατήρησαν οι ερευνητές σχετικά με τους υδατάνθρακες;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Όταν η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων φτάνει σε υψηλά επίπεδα τότε αυξάνεται και ο κίνδυνος για την καρδιά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ελαχιστοποιώντας τους υδατάνθρακες μηδενίζεται ο κίνδυνος.

Τι ακριβώς παρατήρησαν οι ερευνητές;

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο McMaster του Καναδά ανέλυσαν τα διατροφικά ημερολόγια από περισσότερους από 135.000 ανθρώπους σε 18 χώρες σε όλο τον κόσμο για να μάθουν.

Η πρόσληψη υδατανθράκων από τους συμμετέχοντες στη μελέτη κυμάνθηκε από 46 έως 77% των ημερήσιων θερμίδων. Όσο υψηλότερο ήταν το ποσοστό, τόσο μεγαλύτερη ήταν και η συσχέτιση με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο. Ωστόσο, η μειωμένη κατανάλωση υδατανθράκων δεν έφερε οφέλη με το 50% των ημερήσιων θερμίδων να φαίνεται να είναι ιδανικό ποσοστό, εφόσον λαμβάνονται από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως παρά από λευκό ψωμί και άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Επίσης, μια σημαντική παράμετρος της ανάλυσης είναι ο τρόπος αντικατάστασης των υδατανθράκων. Το μεγαλύτερο όφελος παρατηρήθηκε από την κατανάλωση τροφίμων με πολυακόρεστα λιπαρά όπως καρύδια, ηλιόσποροι και λιπαρά ψάρια.

Οι ερευνητές ωστόσο επισημαίνουν ότι τα ευρήματά τους προέρχονται από μια παρατηρητική μελέτη, επομένως δεν μπορούν να προβούν σε έναν συσχετισμό αιτίας και αποτελέσματος.Γι αυτό και επισημαίνουν ότι σε κάθε περίπτωση η τήρηση του μέτρου στη διατροφή είναι ιδανική για την καρδιά και τη μακροζωία.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) συστήνει για τους υδατάνθρακες, οι τιμές αναφοράς πρόσληψης τόσο για τους ενήλικες όσο και τα παιδιά να κυμαίνονται από 45% έως 60% της συνολικής ενεργειακής τους πρόσληψης. Επιπλέον συστήνεται η κατανάλωση περισσότερων σύνθετων υδατανθράκων έναντι των απλών.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο