Τώρα, που μας καθηλώσαν οι ιώσεις καλό είναι να γνωρίσετε τους “φυσικούς μας συμμάχους”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Όλοι μας αναζητούμε τροφές και συμπληρώματα που θα δυναμώσουν το ανοσοποιητικό και θα ενισχύσουν την αντοχή του οργανισμού στις ασθένειες, βοηθώντας παράλληλα τη γρηγορότερη ίαση από ιώσεις και λοιμώξεις. Πολλοί οι ισχυρισμοί, λίγες, όμως, οι σχετικές αποδείξεις.

Σας παρουσιάζουμε βότανα και τρόφιμα, με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος:

Γανόδερμα
Γνωστό ως «το μανιτάρι της αθανασίας», χρησιμοποιείται ευρέως στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική λόγω της ποικιλίας των ευεργετικών του ιδιοτήτων. Κλινικές αναλύσεις εστιάζουν στον βασικό του ρόλο ως ισχυρού ρυθμιστή του ανοσοποιητικού συστήματος, δεδομένου ότι μειώνει τη δραστηριότητα του συστήματος όταν αυτό υπερεπείγεται και το στηρίζει όταν αποδυναμώνεται. Περιέχει μεγάλη ποσότητα βιοενεργών μορίων χωρίς να μπορεί να διευκρινιστεί ποιο είναι το πιο δραστικό. Η δοσολογία λήψης εξαρτάται από τη μορφή που καταναλώνεται, ενώ δεν συνιστάται σε άτομα που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα.

Γκουάβα (Guava)
Το τροπικό αυτό φρούτο -διαθέσιμο και στην Ελλάδα- βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των τροφίμων που περιέχουν βιταμίνη C , έναν αδιαμφισβήτητα ισχυρό υποστηρικτή του ανοσοποιητικού συστήματος. Ένα φρούτο παρέχει 280% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης C, 15% βιταμίνης Α και Β-6, μικρότερες ποσότητες νιασίνης, φυλλικό οξύ, θειαμίνη και ριβοφλαβίνη. Εστιάζοντας στη C, σημειώνεται ότι ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, μεταξύ άλλων, περιορίζει τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών βοηθώντας τον οργανισμό να αντιμετωπίσει τις τοξίνες.

Εχινάκεια
Βοτανικό συμπλήρωμα που συνήθως χορηγείται με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων κρυολογήματος προκειμένου να τονωθεί το ανοσοποιητικό και να επιταχυνθεί ο ρυθμός της ανάρρωσης. Προτείνεται επίσης ως προληπτικό συμπλήρωμα για ημερήσια κατανάλωση όσων νοσούν συχνά. Ορισμένες από τις ουσίες που περιέχει στις οποίες οφείλονται οι ιδιότητές της είναι τα αλκαμίδια, οι πολυσακχαρίτες, τα φλαβονοειδή, τα αιθέρια έλαια και παράγωγα του καφεϊκού οξέος. Δεν έχει διευκρινιστεί ποια από αυτές τις ουσίες επιδρά στο ανοσοποιητικό, οπότε θεωρούνται ευεργετικές στο σύνολό τους.

Μαύρο κύμινο
Η φαρμακευτική δράση αυτού του μπαχαρικού είναι πιο ισχυρή όταν χρησιμοποιείται σε λογικές ποσότητες ως άρτυμα στο φαγητό. Περιέχει ένα ισχυρό βιοενεργό συστατικό, γνωστό ως θυμοκινόνη, που έχει ερευνηθεί για τις αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητές του σε πειραματικά μοντέλα in vitro και in vivο και φαίνεται ότι δρα υποστηρικτικά στο ανοσοποιητικό αυξάνοντας την ικανότητα των μακροφάγων να επιτίθενται σε «εισβολείς» στον οργανισμό.

Σκόρδο
Εκτός από κλασική σταθερά στην κουζίνα, το σκόρδο είναι ένα από τα πιο λαμπρά αστέρια των τροφών που τονώνουν σημαντικά το ανοσοποιητικό. Μία σκελίδα αποδίδει 4 θερμίδες, ενώ περιέχει 5 mg ασβέστιο, 12 γρ. κάλιο και περισσότερες από 100 θειικές ενώσεις αρκετά ισχυρές για να εξουδετερώσουν βακτήρια και να περιορίσουν μολύνσεις. Σημειώνεται ότι το μαγείρεμα μπορεί να μειώσει την αντιβιοτική δράση του, οπότε είναι προτιμότερο να καταναλώνεται ωμό.

Σπιρουλίνα
Το μη τοξικό μπλε-πράσινο αυτό φύκι συγκαταλέγεται στις υπερτροφές λόγω της πληθώρας των ευεργετικών ιδιοτήτων του. Είναι σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών με βασικό ενεργό συστατικό τη φυκοκυανίνη, φωτοσυνθετική πρωτεΐνη με ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, περιέχει υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες σε μεγάλη συγκέντρωση, ποσότητα β-καροτίνης, βιταμίνες, προβιταμίνες και ψευδοβιταμίνες. Ωστόσο, ο πολυσακχαρίτης immulina είναι αυτός που αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων καθιστώντας το ανοσοποιητικό πιο ανθεκτικό σε παθογόνους μικροοργανισμούς.

Τζίνσενγκ
Ασιατική ρίζα που θεωρείται και «συμπληρωματικό εμβόλιο» λόγω της ιδιότητάς της να ενισχύει την αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι ταυτόχρονη χορήγηση τζίνσενγκ και αντιγόνων βελτιώνει την ανταπόκριση του ανοσοποιητικού στο αντιγόνο. Στην προληπτική ιατρική προτείνεται σε δόσεις που κυμαίνονται από 200-400 mg ημερησίως, παρότι κάποιες έρευνες για την προσθήκη σε πολυβιταμίνες υποστηρίζουν ότι ποσότητες της τάξης των 40 mg ίσως να είναι βιοενεργές. Μην το συνδυάσετε με ασπιρίνη γιατί μπορεί να μειώσει τη δράση του στο ανοσοποιητικό.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο