Τα καλύτερα σνακ για μετά τη γυμναστική..

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υπάρχουν πολλές και συχνά αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το τι πρέπει να τρώει κάποιος μετά το γυμναστήριο, προκειμένου να μην σαμποτάρει όλη του την προσπάθεια, αλλά αντιθέτως να την ενισχύει και μέσω του φαγητού.

Όταν γυμνάζεσαι, ανεξάρτητα με το είδος της άσκησης που ακολουθείς, οι μύες χρησιμοποιούν τα αποθέματα γλυκογόνου τους για καύσεις- αυτή η διαδικασία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να στερεύσουν από γλυκογόνο και κάποιες πρωτεΐνες να διασπαστούν.

Μετά από κάθε άσκηση, το σώμα προσπαθεί αυτομάτως να αναπληρώσει το γλυκογόνο και τις πρωτεΐνες που χάθηκαν , έτσι το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να καταναλώσεις τις σωστές τροφές που θα δώσουν στον οργανισμό τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία αποκατάστασης.

Επιπλέον, τις μέρες που γυμνάζεσαι συστηματικά  πρέπει να τρως περισσότερο, επιλέγοντας ωστόσο τα σωστά τρόφιμα και ιδανικούς συνδυασμούς.

Μη φοβάσαι τους υδατάνθρακες….Το καλύτερο είναι να τρως υδατάνθρακες και πρωτεΐνες μετά τη γυμναστική, καθώς ο συνδυασμός τους βοηθά στην άμεση αναπλήρωση του γλυκογόνου και την ανάπτυξη της μυικής μάζας.

Βέβαια, μεγάλη σημασία έχει και το είδος της άσκησης που ακολουθείς. Τα αθλήματα αντοχής αναγκάζουν το σώμα να χρησιμοποιεί περισσότερο γλυκογόνο σε σχέση με τις ασκήσεις με βάρη στο γυμναστήριο. Έτσι για παράδειγμα, οι δρομείς και οι κολυμβητές χρειάζονται περισσότερους υδατάνθρακες σε σχέση με τους bodybuilders.

Όσο για τα λιπαρά ,ακόμη και αν θες να κάψεις λίπος, βοηθά να τρως λιπαρά -σε περιορισμένη ποσότητα-σημειώνοντας μάλιστα ότι το πλήρες γάλα η το γιαούρτι είναι καλύτερη επιλογή από το άπαχο.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι καλύτερες τροφές μετά την άσκηση;
Επιλέγουμε εύπεπτες τροφές για να απορροφούνται ταχύτερα και τα θρεπτικά συστατικά τους:
– Υδατάνθρακες: πατάτες, γλυκοπατάτες, κινόα, φρούτα (μπανάνα), βρόμη, ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό   ρύζι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
– Πρωτεΐνες: αβγό, γιαούρτι, τυρί κότατζ, σολομός, κοτόπουλο, τόνος.
– Λιπαρά: αβοκάντο ή ξηροί καρποί.

Επίσης, είναι απαραίτητο να πίνεις πολύ νερό πριν και μετά την άσκηση για να αναπληρώνεις υγρά και ηλεκτρολύτες.

Προτιμάς κανονικό γεύμα;
Συχνά η ώρα που τελειώνει κάποιος την άσκηση συμπίπτει με το μεσημεριανό ή το βραδινό γεύμα. Ορίστε οι πιο ολοκληρωμένες προτάσεις:
– Ψητό κοτόπουλο με ψητά λαχανικά.
– Ομελέτα με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης που πάνω έχεις αλείψει αβοκάντο λιωμένο.
– Σολομός με γλυκοπατάτα.
– Σάντουιτς με τονοσαλάτα
* Γιαούρτι με berries
* Πρωτεϊνούχο ρόφημα και μπανάνα.
* Ψωμί ολικής άλεσης αλειμμένο με βούτυρο ξηρών καρπών.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα;
Ιδανικά πρέπει να φας το σνακ ή το γεύμα σου μέσα σε 45-50 λεπτά από τη στιγμή που τελειώνεις την προπόνηση σου, μιας και η ικανότητα του οργανισμού να αποκαταστήσει γλυκογόνο και πρωτεΐνες ενισχύεται μετά την προπόνηση. Αν λοιπόν είναι αδύνατον να φας κάτι τα πρώτα 45 λεπτά μετά την άσκηση, τουλάχιστον προσπάθησε να φας κάτι τις επόμενες δύο ώρες, για να αποφύγεις την ελαχιστοποίηση των αποτελεσμάτων.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο