Πολεμική Αεροπορία: ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τα Rafale..

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πολεμική Αεροπορία: ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τα Rafale.

Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας, μεταξύ του υπουργού Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του, Φλοράνς Παρλί, η Πολεμική Αεροπορία μετρά αντίστροφα για την παραλαβή των πρώτων, από τα 18 συνολικά, μαχητικών αεροσκαφών Rafale.

Η αντίστροφη μέτρηση πάντως για την ένταξη του αεροσκάφους στην Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς είναι θέμα ημερών να μεταβούν στη Γαλλία οι πρώτοι Έλληνες πιλότοι και οι μηχανικοί για να εκπαιδευτούν από τους Γάλλους συναδέλφους τους τόσο σε θέματα χειρισμού αλλά και συντήρησης και επισκευής των Rafale. Έπειτα θα ακολουθήσει δεύτερη «φουρνιά» πιλότων για εκπαίδευση.

Μία πρώτη γνωριμία σε πτήσεις τακτικής στον αέρα με το νέο «όπλο» της Πολεμικής Αεροπορίας τα μαχητικά Rafale θα έχουν από την ερχόμενη Τρίτη έως και την Πέμπτη οι Έλληνες πιλότοι. Χειριστές ελληνικών F-16 και Mirage καθώς θα πετάξουν δίπλα με Γάλλους πιλότους Rafale.

Τέσσερα γαλλικά αεροσκάφη Rafale θα προσγειωθούν στην αεροπορική βάση της Τανάγρας .Τα γαλλικά μαχητικά έρχονται στο πλαίσιο της άσκησης συνεκπαίδευσης  «Skyros» της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας με την ελληνική στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των ελληνογαλλικών σχέσεων.

Σημειώνεται ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι Έλληνες πιλότοι συνεκπαιδεύονται και συνεργάζονται στον αέρα με τα γαλλικά Rafale.

Το αεροσκάφος και οι νέες τεχνολογίες που “κουβαλάει”

Το Dassault Rafale- Ραφάλ είναι γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Το όνομά του σημαίνει «ριπή ανέμου» και μπορεί να μεταφέρει όπλα που ήδη υπάρχουν στο Ελληνικό οπλοστάσιο.

Το αεροσκάφος «υπηρετεί» στην Γαλλική Πολεμική Αεροπορία  και είναι πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης ποικιλίας αποστολών (κρούσης, αναγνώρισης κλπ.) Έχει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιάδρομους καθώς  και από αεροπλανοφόρα.

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου «Spectra» . Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται αλλά και κάποια από τα υλικά του χαρακτηρίζονται ως άκρως απόρρητα.

Το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να αναγνωρίζει ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών , ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS.Για την πρόωση του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, και συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα έξι, μεταχειρισμένα, αεροσκάφη θα παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία έξι μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης-μέσα στον Ιούνιο και μετά θα παραλαμβάνουμε ένα κάθε μήνα. Έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν είκοσι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με ρυθμό, επίσης, ένα ανά μήνα. Τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη Rafale θα παραληφθούν μετά από 26 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Το κόστος της αγοράς

Το κόστος της αγοράς των 18 Rafale ανέρχεται σε 2,32 δισ. ευρώ Σε αυτό το ποσό υπολογίζονται 1,92 δισ. ευρώ,  για τα αεροσκάφη και επιπλέον 400 εκατ. ευρώ για τα όπλα που φέρουν.  Στα όπλα των αεροσκαφών περιλαμβάνονται κατευθυνόμενα βλήματα Meteor, καθώς και οι απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων  Mica, Scalp και Exocet προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο