«Ωχ πιάστηκε η μέση μου» – Δες τι πρέπει να κάνεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

«Ωχ πιάστηκε η μέση μου». Αλήθεια πόσες φόρες δεν έχουμε ακούσει αυτή τη φράση.

Ο πόνος στη μέση φαίνεται ότι έχει «απασχολήσει» τουλάχιστον 7 στους 10 ενήλικες. Η κακή στάση, η καθιστική ζωή, η βαριά χειρωνακτική εργασία, η έλλειψη άσκησης, τα κιλά, η συνήθεια να σηκώνουμε βάρη χωρίς την κατάλληλη στάση του σώματος -Όλα μαζί ή /και το καθένα ξεχωριστά, μπορεί να ευθύνονται για τον πόνο στη μέση. Ας μάθουμε λοιπόν, εφόσον μας επισκεφθεί, τι πρέπει να κάνουμε

Συνήθως αθώος ο πόνος..

Η φράση «με έπιασε η μέση μου» είναι πολύ συνηθισμένη, αφού ο πόνος στη μέση –οσφυαλγία, είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα που έχει απασχολήσει κατά καιρούς  σχεδόν το 75% των ενηλίκων. Συνήθως, ο πόνος εμφανίζεται ξαφνικά και οφείλεται σε έναν μυϊκό σπασμό, αυτό που ονομάζουμε πιάσιμο, εξαιτίας του ότι κάναμε μια απότομη κίνηση, σηκώσαμε βάρος ή είχαμε γενικά κακή στάση σώματος.

Τι κάνω;

Ο πόνος στη μέση σε πρώτη φάση αντιμετωπίζεται με ξεκούραση. Ξαπλώνουμε ανάσκελα ή σε εμβρυϊκή στάση, χρησιμοποιώντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα η που να ανασηκώνει λίγο τα πόδια μας. Αποφεύγουμε την καταπόνηση της μέσης όπως η γυμναστική, εντατικές η/ και βαριές εργασίες, απότομες κινήσεις. Περπατάμε συντηρητικά ,όσο μας επιτρέπει ο πόνος. Τοποθετούμε ζεστά επιθέματα (π.χ. θερμοφόρα, έμπλαστρο) όταν ο πόνος οφείλεται σε μυϊκό σπασμό. Αν έχει προηγηθεί τραυματισμός ή κάκωση, αντίθετα θα μας βοηθήσουν τα επιθέματα πάγου. Η φυσιοθεραπεία βοηθά στη λύση του μυϊκού σπασμού καθώς και στον περιορισμό του πόνου. Τα φάρμακα μπορούν επίσης να βοηθήσουν, αλλά χρειάζεται σύνεση και την καθοδήγηση του γιατρού μας.

Πότε πρέπει να πάω στο γιατρό;

Η οσφυαλγία μπορεί να κρύβει, σε ορισμένες περιπτώσεις άλλες, πιο σοβαρές αιτιολογίες γι’ αυτό και πηγαίνουμε αμέσως στον γιατρό όταν ο πόνος συνοδεύεται από κάψιμο κατά την ούρηση, από δυσκαμψία ή εμφανίζεται τη νύχτα, μας δυσκολεύει στις κινήσεις, επεκτείνεται στο πόδι (ισχιαλγία) ή είναι συχνός και επίμονος.

Άλλαξε στάση…

-Όταν θέλουμε να σηκώσουμε κάτι από το πάτωμα, δεν σκύβουμε ποτέ απευθείας αλλά λυγίζουμε πρώτα τα γόνατά μας και βάζουμε τη δύναμη στα πόδια.

-Αν πάλι πρέπει να μείνουμε όρθιο είτε γιατί περιμένουμε κάπου, είτε επειδή κάνουμε δουλειές τότε καλό είναι να κρατάμε τα πόδια μας ανοιχτά, σε σχήμα V.

-Δεν σηκώνουμε απότομα βάρη, δεν σκύβουμε με τεντωμένα πόδια, δεν σηκωνόμαστε ποτέ απότομα από το κρεβάτι.

-Εφόσον πρόκειται να καθίσουμε πολλή ώρα τότε φροντίζουμε να σηκωνόμαστε κάθε μία ώρα περίπου.

-Όταν τρώμε, όταν δουλεύουμε στον Η/Υ η βλέπουμε τηλεόραση, κρατάμε πάντα την πλάτη μας σε ορθή θέση και έχουμε την οθόνη στο ύψος των ματιών μας.

Παρ’ όλα αυτά, η γυμναστική ( ιδίως το κολύμπι), ο έλεγχος του σωματικού βάρους, η ενδυνάμωση των κοιλιακών και των ραχιαίων,οι ήπιες διατάσεις για τη σπονδυλική στήλη  μπορούν να μας βοηθήσουν στο να αποφύγουμε τα

Tips για τη μέση

-Ξαπλώνουμε ανάσκελα με λυγισμένα τα γόνατα και τις παλάμες να ακουμπούν στο έδαφος. Από αυτή τη θέση ανασηκώνουμε τη λεκάνη μας ευθεία προς τα πάνω με αργό ρυθμό και επαναφέρουμε στην αρχική θέση. Κάνουμε 2 σετ των 10 επαναλήψεων με διάλειμμα ανάμεσα στα σετ.

-Από ξαπλωτή ύπτια θέση με τα γόνατα λυγισμένα και τα πέλματα να ακουμπούν στο έδαφος, ανασηκώνουμε ελαφρά το πάνω μέρος της πλάτης, μέχρι εκεί που νιώθουμε ότι δουλεύει ο μυς, χωρίς όμως να πονάμε. Διατηρούμε τον αυχένα σταθερό. Εκτελούμε 3 σετ των 10 επαναλήψεων.

-Ξαπλώνουμε ανάσκελα και φέρνουμε και τα δύο γόνατα προς το στήθος ενώ τα κρατάμε με τις παλάμες μας. Μένουμε εκεί για περίπου 20΄΄ και επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με κάθε πόδι χωριστά, εκτελώντας 2 σετ από 15΄΄ στο καθένα. Πρόκειται για μια διάταση που χαλαρώνει την περιοχή της μέσης, αλλά και τους γλουτιαίους μυς.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο