Νέο Suzuki Swift Sport: Βασικό Ένστικτο…

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παρότι η μόδα θέλει, προς χάρη της άνεσης και της ευκολίας, τα νέα σπορ αυτοκίνητα να βάζουν λίγο νερό στο κρασί τους, το νέο Swift Sport άλλαξε, αλλά δεν έχασε το Βασικό του Ένστικτο! Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως το προηγούμενο Suzuki Swift Sport παραήταν αιχμηρό. Έτσι λοιπόν, το νέο μοντέλο προσαρμόστηκε στη μόδα, παρότι κρατάει αρκετά από τα εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος.

Το νέο Swift Sport είναι αποκλειστικά 5θυρο. Πλήγμα Νο 1 για τους σκληροπυρηνικούς. Θα μου πείτε βέβαια, πως και το νέο Polo είναι κι αυτό πεντάθυρο. Στη Suzuki όμως, κατάφεραν να κρύψουν τις πίσω πόρτες, τοποθετώντας τις χειρολαβές στις μαύρες κολώνες, δίνοντας έτσι μια νότα φινέτσας στο αμάξωμα (κάτι από την καλή AR 156).

Η σχεδίαση της μάσκας είναι περισσότερο επιθετική σε σχέση με τα απλά μοντέλα, η γρίλια είναι ανασχεδιασμένη, όπως και το νέο εμπρός σπόιλερ. Στο πίσω μέρος του νέου Swift Sport συναντάμε το γνωστό διαχύτη και από το προηγούμενο μοντέλο, ο οποίος φιλοξενεί τις διπλές εξατμίσεις. Οι ογκώδεις προφυλακτήρες χαρίζουν στο νέο μοντέλο ένα matcho χαρακτήρα.

Τα μετατρόχια έχουν μεγαλώσει κατά 40 mm εμπρός πίσω και το μεταξόνιο είναι 20 mm μακρύτερο από το προηγούμενο Swift Sport.
Το νέο μοντέλο εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας HEARTECT, τα οποία η κορυφαία ακαμψία και το χαμηλό βάρος. Το βάρος σε σχέση με το προηγούμενο Swift Sport είναι μειωμένο κατά 80 kg..

Οι Ιάπωνες τεχνικοί έβαλαν τα δυνατά τους και πέτυχαν να φτιάξουν ένα σπορ μοντέλο με καλή ποιότητα κύλισης, υψηλή ακαμψία και εξαιρετική ακρίβεια. Στόχος τους ήταν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο πιο σφιχτό και λιγότερο νευρικό στο όριο. Τα τεστ drive θα δείξουν…

Το μοτέρ θεωρούμε πως είναι το σημαντικότερο high light στο νέο μοντέλο. Ο υπερτροφοδοτούμενος αλουμινένιος 16βάλβιδος Boosterjet 1.4, με άμεσο ψεκασμό, αποδίδει 140 ίππους. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι φυσικά στη ροπή, όπου από τα 16,3 kgm στις 4.500 rpm, έχει ανέβει στα 23,4 kgm από πολύ χαμηλότερες στροφές. Η απόκριση στο γκάζι αναμένεται ικανοποιητική.

Το εργοστάσιο ανακοινώνει πως για τα 0-100 km/h το νέο Swift Sport χρειάζεται μόλις 8,0”. Το πλαίσιο σαφώς και μπορεί να σηκώνει περισσότερη δύναμη, αλλά οι Ιάπωνες μάλλον θέλησαν να φτιάξουν ένα γρήγορο μικρό με τσαχπίνική οδική συμπεριφορά χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα κύλισης, στην ηχομόνωση και στο πάτημα του νέου μοντέλου.

Αναμένουμε να μην έχει την ένταση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά πιστεύουμε πως στην αποτελεσματικότητα θα παίρνει 10 με τόνο.

Τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι η πλούσια ροπή και η ελαστικότητα από χαμηλά. Το τρίπτυχο συμπλέκτης-λεβιές ταχυτήτων-πεντάλ γκαζιού εξασφαλίζει εύκολη και ευχάριστη μετακίνηση σε χαλαρό ρυθμό, όπως σε κάθε Swift. Με το νέο όμως, Swift Sport μπορείς να ταξιδέψεις αβίαστα (130 – 150 km/h) στον αυτοκινητόδρομο, εκεί δηλαδή που στο προηγούμενο μοντέλο παρακαλούσες να βρεις έξοδο για το βουνό.

Στην πρωτόγνωρη αυτή αίσθηση συμβάλει το μακρύτερο μεταξόνιο, το απόθεμα ροπής και ιδίως το χαμηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα στις μεσαίες στροφές (βλέπετε τι κάνει το turbo).

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, τη high tech οθόνη αφής (σύστημα multimedia) και το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, το οποίο μας υπενθυμίζει ότι βρισκόμαστε στην δυνατότερη έκδοση του μοντέλου και όχι σε κάποια ταπεινή.

Φόρο τιμής πρέπει να αποδώσουμε στα εξαιρετικά σπορ μπάκετ καθίσματα, στον όμορφο φωτισμό και στο πολύ καλό φινίρισμα – συναρμογή των πλαστικών, τα οποία αναβαθμίζουν σημαντικά την αίσθηση ποιότητας που προσλαμβάνει κανείς από το νέο μοντέλο (προσοχή δεν έγινε ξαφνικά Mini Cooper).

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει αν και επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή. Εκτιμούμε πως θα ξεκινά πάνω από τα 19.500€, με εξοπλισμό που θα περιλαμβάνει 6 αερόσακκους, το προηγμένο infotainment σύστημα (οθόνη 7’’), διζωνικό κλιματισμό, cruise control και όλο το βασικό πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας  (Advance Forward Detection System).

Suzuki Swift Sport

Κινητήρας (cc): 1.373 -turbo

Ισχύς (PS/rpm): 140/5.500

Ροπή (kgm/rpm): 23,4/ 2.500 – 3.500

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 210 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 sec

Μεικτή κατανάλωση:  5,6  lt./100 km (εργοστασιακή)

Εκπομπές CO2: 125 g/km

Βάρος: 975 kg

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Το σίγουρο είναι πως το νέο Swift Sport συνεχίζει με “σεβασμό” την παράδοση των προκατόχων του. Είναι ένα καλοφτιαγμένο, μικρό GTI,  που με τον ζωντανό χαρακτήρα του επιμένει να μας θυμίζει πως η χαρά της οδήγησης δεν “περνά” απαραίτητα απο το μονοπάτι της τεράστιας ιπποδύναμης.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο