Καπνίζεις: δες τι πρέπει να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο οργανισμός ενός καπνιστή δέχεται τη βλαπτική δράση του τσιγάρου, είναι φυσικό, λοιπόν, να έχει και διαφορετικές διατροφικές ανάγκες από τον οργανισμό ενός μη καπνιστή.

Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν τροφές που  μπορούν να μειώσουν ως έναν βαθμό τις βλαπτικές συνέπειες του τσιγάρου. Ποιες είναι αυτές;

Ξεκίνησε με τα απολύτως απαραίτητα (βιταμίνη C)

Η βιταμίνη C αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, τη βασική αιτία φθοράς και γήρανσης των κυττάρων. Δυστυχώς, η νικοτίνη καταστρέφει τις αντιοξειδωτικές ουσίες και αυτός είναι ο λόγος που οι καπνιστές χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C προκειμένου να μην είναι τόσο επιρρεπείς σε λοιμώξεις. Καλό είναι, λοιπόν, όσοι καπνίζουν να ενισχύσουν τον οργανισμό τους τρώγοντας φρούτα, κυρίως εσπεριδοειδή,  πράσινα λαχανικά και ακτινίδιο.

Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Καλό είναι οι καπνιστές να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού τους και με άλλα αντιοξειδωτικά( βιταμίνη Ε, καροτένια, φλαβονοειδή). Έτσι πρέπει να εντάξουν στη διατροφή τους το ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς,  τα φρούτα και τα λαχανικά με έντονο πορτοκαλοκίτρινο χρώμα (π.χ. καρότα, βερίκοκα, κολοκύθα) το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες ,το πράσινο τσάι φαίνεται να αντιστρέφει τη βλάβη στο ενδοθήλιο των υγιών καπνιστών.

Οπωσδήποτε 2 μερίδες γαλακτοκομικά

Συνήθως οι καπνιστές καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφέ, με αποτέλεσμα ο οργανισμός τους να απορροφά λιγότερο ασβέστιο από αυτό που χρειάζεται ένας ενήλικος.Είναι απαραίτητο, επομένως, όσοι καπνίζουν να τρώνε καθημερινά επαρκείς ποσότητες γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι, λευκά και κίτρινα τυριά), ώστε να διασφαλίζεται η ικανοποιητική πρόσληψη ασβεστίου.

Θωράκισε τα πνευμόνια σου με Ω-3.

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι η κύρια αιτία θανάτου σε καπνιστές.Τρόφιμα που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα (π.χ. ο τόνος, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί) μπορούν να αποτρέψουν τον σχηματισμό καρκινικών κυττάρων στους πνεύμονες, σύμφωνα με διάφορες έρευνες.

Άφησε τα γλυκά και προσθέστε φρούτα και μέλι στη διατροφή σου

Οι καπνιστές παρουσιάζουν  αυξημένη ανάγκη για υδατάνθρακες,κυρίως  απλούς, και δείχνουν μεγάλη συμπάθεια στα γλυκά και ιδίως στη σοκολάτα. Καλό είναι, ωστόσο, όσοι δεν θέλουν να κόψουν το τσιγάρο να προσλαμβάνουν τους υδατάνθρακες που χρειάζονται από λιγότερο παχυντικές πηγές, όπως είναι για παράδειγμα  τα φρούτα, η μαύρη σοκολάτα, το μέλι και τα προϊόντα ολικής άλεσης.

Οπωσδήποτε, νερό
Το κάπνισμα συμβάλλει στη συσσώρευση τοξινών στον οργανισμό, ο οποίος προσπαθεί να τις αποβάλει μέσω του νερού (άρα έχουμε επιπλέον απώλειες). Επίσης, η συνήθεια πολλών καπνιστών να αντικαθιστούν το νερό με καφέ ή άλλα κεφεϊνούχα αναψυκτικά μπορεί να οδηγήσει σε ήπια αφυδάτωση. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, να πίνετε αρκετό νερό, να καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και χυμούς και τέλος να ξεκινήσετε άμεσα τη διακοπή του καπνίσματος.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο