Η θερμοκρασία ανεβαίνει. Να πως θα παραμείνεις υγιής και σε φόρμα!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το καλοκαίρι έφτασε και ενώ η θερμοκρασία ανεβαίνει, οι ρυθμοί πέφτουν, χαλαρώνουμε και φυσικά, όλο αυτό δε θα μπορούσε να μην έχει αντίκτυπο στη διατροφή και τη φυσική μας κατάσταση.

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε:

Η ζέστη επηρεάζει τον οργανισμό μας και την όρεξή μας..

Ο οργανισμός μας, για να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται το καλοκαίρι, αποβάλλει νερό μέσω της εφίδρωσης και της αναπνοής. Αυτός είναι και ο λόγος που το καλοκαίρι οι καθημερινές μας ανάγκες σε υγρά αυξάνονται. Επιπλέον κατά τη διάρκεια της πέψης, αμέσως, δηλαδή, μετά από κάθε γεύμα, στο εσωτερικό του οργανισμού παράγεται επιπλέον θερμότητα, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να προσαρμόζεται ακόμα πιο δύσκολα στις εξωτερικές συνθήκες θερμοκρασίας. Έτσι, λοιπόν, εξηγείται το αίσθημα δυσφορίας και η μείωση στην όρεξή μας για φαγητό.

Ειδικότερα όταν το γεύμα που καταναλώνουμε είναι βαρύ, τότε για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πέψης και της απορρόφησής του, ένα μεγάλο ποσοστό του αίματος πηγαίνει στο πεπτικό σύστημα, δηλαδή το στομάχι και το έντερο. Έτσι, άλλα όργανα/συστήματα του οργανισμού μας, όπως π.χ. ο εγκέφαλος, αιματώνονται λιγότερο, γι’ αυτό και πολλές φορές αισθανόμαστε υπνηλία.

 Τι προσέχουμε…
– Δίνουμε προτεραιότητα στην επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού.

– Καταναλώνουμε 3 κύρια γεύματα και 2-3 μικρότερα και δεν ξεχνάμε τους υδατάνθρακες – τα βασικά «καύσιμα» του οργανισμού. Ιδανικές επιλογές αποτελούν τα λαχανικά, τα φρούτα και τα προϊόντα ολικής άλεσης, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

-Αποφεύγουμε τις μεγάλες ποσότητες τροφής τις πολύ ζεστές ώρες της ημέρας

– Προτιμούμε δροσερά και ελαφρά γεύματα, χαμηλά σε λιπαρά και αποφεύγουμε τις βαριές σάλτσες, τα λιπαρά κρέατα κλπ.

Επιλογές για το πρωινό..

–Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, νιφάδες δημητριακών ολικής άλεσης, βατόμουρα και Goji berries

–Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, φυστικοβούτυρο και μπανάνα

–Ένα μπολ με μπανάνα ,δημητριακά ολικής άλεσης με φρέσκα κομμάτια φρούτων

 Επιλογές για το μεσημεριανό-βραδινό..

– Όσπρια: δοκιμάστε να καταναλώσετε τα όσπρια κρύα σε σαλάτα π.χ. σαλάτα με κόκκινες φακές, πολύχρωμες πιπεριές και τοματίνια.

– Πουλερικά: συνδυάστε κοτόπουλο ή γαλοπούλα, μαγειρεμένα ελαφρά με μια μεγάλη σαλάτα ή ακόμα και με ψητά λαχανικά.

-Ψάρια: προτιμήστε να καταναλώσετε 2 φορές την εβδομάδα-λιπαρά ψάρια όπως σολομό, γαύρο, σαρδέλα, τόνο με φρέσκα ή βραστά λαχανικά

-Ζυμαρικά: δε χρειάζεται να τα αποφύγετε εντελώς, αλλά θα μπορούσατε να τα καταναλώσετε σε μικρότερες ποσότητες, ετοιμάζοντας π.χ. μια κρύα μακαρονοσαλάτα με λαχανικά επιλογής

Ενδιάμεσα snacks
–Φρούτα εποχής ή φυσικούς χυμούς
–Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με κομμάτια αποξηραμένων φρούτων χωρίς ζάχαρη
–Τορτίγια με τυρί χαμηλών λιπαρών και λαχανικά  ή Μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης, ξηρούς καρπο

Σήκω από τη ξαπλώστρα…..

Η άσκηση…

Είτε είμαστε σε διακοπές, είτε στο σπίτι σημασία έχει να μην παραμελούμε τη σωματική δραστηριότητα.

Στο σπίτι: περπάτημα/τρέξιμο στο διάδρομο, ασκήσεις ενδυνάμωσης είτε με εξοπλισμό είτε χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματος.
Σε εξωτερικούς χώρους: γρήγορο περπάτημα/ τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι, η κάποιο θαλάσσιο σπορ
Στις διακοπές: κολύμπι, πεζοπορία σε βουνό/δάσος, ποδήλατο, rafting.

Η φροντίδα της διατροφής μας, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας, αλλά και η σωματική άσκηση λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα προφύλαξης λόγω ζέστης, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις που διασφαλίζουν βέλτιστη ποιότητα ζωής, υγεία και μακροζωία.

Πλήθος ερευνών τεκμηριώνουν ότι η ισορροπημένη διατροφή, η σωματική δραστηριότητα, αλλά και η αισιόδοξη στάση ζωής αποτελούν τους πυλώνες της υγείας.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο