Ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα: “Πρόσω ολοταχώς”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σε φουλ ρυθμούς προχωρά το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα. Φρεγάτες, F-35, Ραφάλ, αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και νέα όπλα αναμένεται να ενταχθούν στο οπλοστάσιο των Ε.Δ.

Την άμεση ενίσχυση της ΠΑ με αεροσκάφη F-35 προωθεί η Ελληνική Κυβέρνηση. Η άφιξη έξι ελαφρώς μεταχειρισμένων F-35 μέσα στο 2021 θα μπορούσε να συνδυαστεί και με τη σταδιακή προώθηση του προγράμματος της αναβάθμισης των 85 F-16.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στο γραφείο του κ. Παναγιωτόπουλου υπάρχει έτοιμη η πρόταση προς τις ΗΠΑ για απόκτηση έξι μαχητικών πέμπτης γενιάς F-35, με λίγες ώρες πτήσης, τα οποία θα μπορούσαν να παραδοθούν στην Ελλάδα ακόμα και εντός του 2021. Εν ευ θέτω χρόνω, η Αθήνα θα προωθήσει το σχέδιο και για 18 ακόμα νέα αεροσκάφη αυτού του τύπου, ώστε η Π.Α. να καταλήξει με έναν αριθμό συνολικά 24 F-35.

Η προώθηση του ελληνικού αιτήματος θα γίνει, εκτός απροόπτου, μέσω διακρατικής συμφωνίας τύπου FMS (αμερικανικό Πεντάγωνο), με την αποστολή επιστολής αιτήματος (Letter of Request) για επιστολή προσφοράς και αποδοχής (Letter of Offer and Acceptance).

Σχετικά με τις διεθνείς συνεργασίες της Ελλάδας, ο κ. Παναγιωτόπουλος επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι διεξάγονται κοινές ασκήσεις με το Ισραήλ, την Κύπρο και την Αίγυπτο, ενώ διευρύνεται περαιτέρω η συμμαχική σχέση με τις ΗΠΑ. «Συνολικά είμαστε ικανοποιημένοι από τη στάση και την υποστήριξη που έχει επιδείξει ο κ. Πομπέο, αποδεικνύοντας ότι οι ΗΠΑ γνωρίζουν το πρόβλημα από τη συμπεριφορά της Τουρκίας και αναγνωρίζουν την Ελλάδα ως τον αξιόπιστο εταίρο», πρόσθεσε.

Η συνεργασία με τη Γαλλία και τα άλλα προγράμματα..

Ο κ. Παναγιωτόπουλος,τις προηγούμενες ημέρες, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρέσβη της Γαλλίας στην Αθήνα, Πατρίκ Μεζονάβ, με αντικείμενο διαδικασίες και τεχνικά ζητήματα που αφορούν τα μαχητικά Ραφάλ. Ως προς τα Ραφάλ εκκρεμεί η ψήφιση του σχετικού νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τεχνικές συζητήσεις για τα έξι πρώτα (μεταχειρισμένα) γαλλικά μαχητικά που θα παραδοθούν στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Την ίδια στιγμή, η 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα, αναβαθμίζεται διαρκώς καθώς προχωρά ταχέως η υποστήριξη των γαλλικών μαχητικών. Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με τους Ιταλούς κατασκευαστές των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J «Spartan», προκειμένου να βελτιωθούν οι διαθεσιμότητές τους.

Στο αεροπορικό σκέλος, η συνεργασία με το Ισραήλ έχει πολύ μεγαλύτερο βάθος. Πέρα από τα δύο UAV τύπου HERON, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Π.Α., βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την προμήθεια συστημάτων αντιμετώπισης και κατάρριψης drones και UAV. Αυτές οι συζητήσεις γίνονται στο πλαίσιο των επαφών με την ισραηλινή ELBIT, η οποία θα αναλάβει τη δημιουργία Αεροπορικού Κέντρου στην Καλαμάτα.

Η δημιουργία του Αεροπορικού Κέντρου θα βοηθήσει ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αποστολής Ικάρων στο εξωτερικό για την εκπαίδευσή τους σε τζετ, δεδομένου του παρωχημένου χαρακτήρα των T-2 Buckeye που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Π.Α. από το 1976.

Τι γίνεται με την ΕΑΒ

«Αγκάθι» παραμένει προς το παρόν η ΕΑΒ, η οποία, παρά τις προσπάθειες, δεν έχει τις δυνατότητες να υποστηρίξει ικανοποιητικά ούτε το έργο των βασικών πελατών της, ούτε όμως και τις ανάγκες της Π.Α.

Παρά την προφανή αισιοδοξία που υπάρχει στην Π.Α., έμπειροι παρατηρητές επισημαίνουν ότι το φιλόδοξο σχέδιο της κυβέρνησης έχει ως βασική προϋπόθεση τη χρηματοδότηση. Δεδομένης της υφιστάμενης κατάστασης, των εκτάκτων, δηλαδή, εξόδων του κράτους για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ίσως επηρεαστεί ξανά ο προϋπολογισμός των εξοπλιστικών.

Παρουσίαση της φρεγάτας MMSC

Την πρώτη επίσημη παρουσίαση της φρεγάτας MMSC σε Έλληνες δημοσιογράφους έκανε πριν από τρεις ημέρες η αμερικανική Lockheed Martin, η οποία φιλοδοξεί να κερδίσει το σχετικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.).

Από την παρουσίαση που έγινε προέκυψε ότι η Lockheed μαζί με την ιταλική Φινκαντιέρι θα ναυπηγήσουν το πρώτο πλοίο στις ΗΠΑ και τα υπόλοιπα τρία στην Ελλάδα.

Όπως επισήμαναν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, ακόμη δεν έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα για να εκτιμήσουν ποια ναυπηγεία μπορεί να φέρουν σε πέρας τέτοιο πρόγραμμα. Το 4.200 τόνων εκτοπίσματος MMSC, μήκους 118 μέτρων, παρουσιάζεται από την εταιρεία ως πλατφόρμα η τελική διαμόρφωση της οποίας θα αποφασιστεί σε συνεργασία με το Π.Ν.

Αυτή η «υψηλά διαμορφώσιμη πλατφόρμα» (όπως περιέγραψαν το πλοίο τα στελέχη της Lockheed) δεν είναι σαφές σε τι κόστος θα μπορούσε να οδηγήσει την τελική τιμή του πλοίου. Από την εταιρεία υπερασπίστηκαν, επίσης, την επιλογή της έλλειψης σταθερού σόναρ τροπίδας, λέγοντας ότι ο συνδυασμός του κινητού, μεταβλητού βάθους σόναρ που θα φέρει η MMCS μαζί με τα ελικόπτερα MH-60R συνθέτουν μια ουσιαστικότερη λύση στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Οι Αμερικανοί προτείνουν, εκτός απροόπτου, ένα ισορροπημένο σε δυνατότητες πολεμικό που θα καλύπτει όλους τους ρόλους χωρίς όμως να ξεχωρίζει σε κανέναν όντας ένας δίκαιος συμβιβασμός για τον χρήστη που θέλει να καλύψει όλες τις απαιτήσεις. Σημαντικό πλεονέκτημα της σχεδίασης αποτελεί η επίτευξη υψηλής ταχύτητας, η σπονδυλωτή αρχιτεκτονική, η χρήση οπλισμού γνωστού στο Π.Ν. καθώς και η ύπαρξη κανίστρων τετραπλής συσκευασίας για πυραύλους μέσης εμβέλειας ESSM για την αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού.

Όμως, λόγω του αδύναμου σχετικά οπλισμού και της απουσίας κρίσιμου εξοπλισμού στη σαουδαραβική σχεδίαση, όπως σόναρ γάστρας, αλλά και λόγω του κακού ιστορικού της προγενέστερης κλάσης LCS με τις μυριάδες προβλήματα στο σύστημα πρόωσης, υπάρχουν επιφυλάξεις.

Ερώτημα είναι το κόστος αλλαγών στο βασικό σχέδιο όπως και για το αν οι ΗΠΑ θα μεταβιβάσουν αριθμό μεταχειρισμένων αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke ή καταδρομικών κλάσης Ticonderoga ως ενδιάμεση λύση, που θα καλύψει και αυτή την ελληνική απαίτηση της αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο