Διατροφή με φυτικές ίνες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι φυτικές ίνες έχουν αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια ως καίριας σημασίας για την επίτευξη ενός ισορροπημένου διαιτολογίου. Η επαρκής πρόσληψή τους δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο, καθώς ακολουθώντας τις βασικές αρχές της Μεσογειακής διατροφής μπορούμε να προσλάβουμε μεταξύ άλλων και σημαντική ποσότητα φυτικών ινών.

Φυτικές ίνες Αδυνάτισμα

Οι φυτικές ίνες μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης, ενώ παράλληλα μας χορταίνουν ευκολότερα με αποτέλεσμα να τρώμε μικρότερες ποσότητες φαγητού. Σε αυξημένες ποσότητες βοηθούν στην απώλεια συσσωρευμένου λίπους από την περιοχή της κοιλιάς, σύμφωνα με έρευνα της Ιατρικής Σχολής Keck του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.

Η απότομη αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών μπορεί να προκαλέσει πεπτικές ενοχλήσεις, όπως φούσκωμα ή/και κοιλιακό πόνο. Γι αυτό συστήνεται η σταδιακή αύξηση της πρόσληψη τους με παράλληλη λήψη αρκετού νερού.

Αν και φυτικές ίνες εμπεριέχουν πολλές τροφές, οι καλύτερες πηγές είναι:

  • -τα δημητριακά ολικής άλεσης, εκείνα δηλαδή που έχουν αλεστεί μαζί με τον εξωτερικό φλοιό τους, όπως το πίτουρο, το σιτάρι, η βρόμη, το κριθάρι, η σίκαλη
  • -τα όσπρια, όπως οι φακές και τα φασόλια τα φρούτα, όπως τα αχλάδια, οι φράουλες, τα ακτινίδια και τα σύκα, όταν καταναλώνονται ολόκληρα και χωρίς να έχουμε αφαιρέσει τη φλούδα τους ή όταν είναι αποξηραμένα
  • -το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης
  • -λαχανικά όπως ο αρακάς, το σπανάκι, το μαρούλι, το λάχανο, τα χόρτα, οι αγκινάρες και το μπρόκολο
  • -το αβοκάντο.

Για να καταφέρουμε να πάρουμε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα φυτικών ινών (25 γρ.) πρέπει να προσπαθήσουμε να τρώμε καθημερινά τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων, μια μεγάλη σαλάτα και τέσσερις μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο