Έχει παρεξηγηθεί λόγω των θερμίδων του. Τελικά ποιο ψωμί είναι το πιο υγιεινό;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σήμερα, υπάρχει πλέον μεγάλη ποικιλία από είδη ψωμιού. Δεν ξέρεις τι να διαλέξεις μπαίνοντας στο φούρνο της γειτονιάς σου. Ωστόσο, ποιο ψωμί είναι πιο υγιεινό και ποιο πρέπει να επιλέξεις ανάλογα με τη διατροφή που ακολουθείς;

Στο άρθρο μας, σου παραθέτουμε σχεδόν όλα τα είδη που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Ολικής αλέσεως

Γίνεται με αλεύρι ολικής αλέσεως ή επεξεργασμένους πλήρεις κόκκους. Περιλαμβάνει το πίτουρο και το φύτρο, γι’ αυτό και περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες, που βοηθούν την καλή λειτουργία του πεπτικού και σε χορταίνουν. Τα ψωμιά ολικής είναι και βαρύτερα. Πολλές φορές περιέχει και λευκό αλεύρι, δώσε σημασία στην αναλογία τους: το ολικής να είναι περισσότερο από το λευκό.

Χωρίς γλουτένη

Συνήθως είναι μείγμα από ρυζάλευρο, καλαμποκάλευρο και άμυλο πατάτας. Προορίζεται για ανθρώπους με δυσανεξία στη γλουτένη ή, αλλιώς, κοιλιοκάκη , δεν υπάρχει λόγος να τα αποφεύγεις αν δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα υγείας.

Πολύσπορο

Περιέχει ολόκληρο το σπόρο – όχι αλεσμένο. Εάν είναι φτιαγμένο με αλεύρι ολικής, τότε είναι μία από τις καλύτερες επιλογές: Πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, θα σε κρατήσει χορτάτο για ώρα, ενώ έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από το λευκό ή το ολικής αλέσεως ψωμί. Για να έχει όλα τα παραπάνω οφέλη, βεβαιώσου ότι περιέχει τουλάχιστον 51% ολόκληρους σπόρους. Παρασκευάζεται από διάφορα είδη δημητριακών, όπως σιτάρι, σίκαλη, κριθάρι, βρόμη, καλαμπόκι, σπόροι κεχριού, ηλιόσπορου.

Εμπλουτισμένο

Ψωμί με πρόσθετα συστατικά, όπως Ω3, σίδηρο ή ασβέστιο, που αυξάνουν τη θρεπτική του αξία. Παρότι γενικά θεωρούνται καλή επιλογή.Προσοχή γιατί μπορεί να περιέχει σε μεγάλη ποσότητα λευκό αλεύρι, ζάχαρη και αλάτι.

Σταρένιο-λευκό

Γίνεται από αλεύρι που περιέχει μόνο τον κεντρικό πυρήνα των σιτηρών (ενδοσπέρμιο) και, παρότι πλούσιο σε ασβέστιο, είναι πιο φτωχό σε φυτικές ίνες.

Χωριάτικο

Από αλεύρι που παράγεται αποκλειστικά και μόνο από σκληρό σιτάρι και έχει χρυσοκίτρινο χρώμα.

Καλαμποκόψωμο

Από αλεύρι καλαμποκιού, έχει έντονο κίτρινο χρώμα, απαλή υφή και νόστιμη γεύση, χαμηλή διατροφική αξία – φτωχό σε φυτικές ίνες.

Σικάλεως

Έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες από πολλούς κοινούς τύπους ψωμιού και συχνά είναι πιο σκούρο στο χρώμα. Συνήθως είναι πυκνότερο από το ψωμί από αλεύρι σίτου

Ψωμί για τοστ

Ειδική κατηγορία ψωμιού, ολικής αλέσεως, σικάλεως ή σταρένιο.Προσοχή στην ετικέτα (ποσότητα ζάχαρης που περιέχει).

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο