Συνδυασμοί τροφών για να παίρνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά και να αδυνατίζετε.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η σωστή διατροφή έχει κι άλλα μυστικά που δε σχετίζονται μόνο με τη σύνθεση ενός γεύματος, αλλά με το συνδυασμό βιταμινών-ιχνοστοιχείων.

Συχνά ακούμε για τον κατάλληλο συνδυασμό των τροφών για αδυνάτισμα ή/και για σωστή διατροφή. Το ιδανικό πλήρες γεύμα περιλαμβάνει και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπος).

Κανονικά, αυτός ο καταμερισμός θα έπρεπε να ισχύει για όλα τα γεύματα της ημέρας, αλλά στην πράξη κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο, οπότε σε πρώτο επίπεδο ο στόχος είναι να εφαρμόζεται για τα τρία κυρίως γεύματα της ημέρας. Δεν είναι περίπλοκο!

Αν μάλιστα θέλουμε να είμαστε και απόλυτα τυπικοί, καλό θα ήταν το κάθε γεύμα να περιλαμβάνει 50% υδατάνθρακες, 20% πρωτεΐνες και 30% λίπος, όπως ισχύει στη μεσογειακή διατροφή.

Μια καλή οπτική απεικόνιση είναι το χώρισμα του πιάτου σε δύο μέρη και το γέμισμα του μισού με σαλάτα και του άλλου μισού σε δύο μέρη (1/4 του πιάτου για πρωτεΐνες και 1/4  συνοδευτικό. Στο παρελθόν είχε γίνει λόγος για τη δυσκολία του οργανισμού να διαχειριστεί το συνδυασμό πρωτεϊνούχων και αμυλούχων τροφίμων, αλλά η επιστημονική κοινότητα διαφωνεί.

Παρακάτω σας παραθέτουμε βασικούς συνδυασμούς τροφών ώστε να παίρνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά και να αδυνατίζετε:

  •  Σπανάκι και λεμόνι . Η βιταμίνη C ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχεται στο σπανάκι.
  •  Ντοματοσαλάτα με ελαιόλαδο (δεν σας είπαμε κάτι καινούριο). Το λυκοπένιο της ντομάτας ενισχύεται σημαντικά από την παρουσία των καλών λιπαρών του ελαιόλαδου.
  •  Χυμός πορτοκαλιού και τοστ με τυρί. Η βιταμίνη C βοηθά την απορρόφηση ασβεστίου.
  •  Γαλακτοκομικά και αμύγδαλα. Η βιταμίνη D των γαλακτοκομικών απορροφάται καλύτερα παρουσία των καλών λιπαρών των αμυγδάλων.
  • Γάλα ή γιαούρτι με μπανάνα. Η ινουλίνη της μπανάνας βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου.
  •  Σολομός με μπρόκολο. Η βιταμίνη D του ψαριού και το ασβέστιο του μπρόκολου συνεργάζονται για την καλύτερη υγεία των οστών.
  •  Όσπρια με καρότα ή πιπεριές. Η απορρόφηση του σιδήρου, όταν συνδυάζεται με βιταμίνες Α και C, βελτιώνεται.
  • Γαλακτοκομικά και σπανάκι μαζί με ελαιόλαδο. Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες χρειάζονται την παρουσία καλών λιπαρών για να απορροφηθούν.
Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο