Να πώς μπορείς να παίρνεις όλες τις βιταμίνες από τα τρόφιμα σου.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι Διατροφικές μας συνήθειες καθώς και οι τρόποι μαγειρέματος είναι οι κυριότεροι «ένοχοι» για τη καταστροφή ενός μεγάλου μέρους των βιταμινών.

Ξέρετε ότι εάν αργήσετε να πιείτε την φρεσκοστιμένη πορτοκαλάδα σας, τότε η βιταμίνη C που περιέχει – μία από τις πιο ευάλωτες βιταμίνες -καταστρέφεται ερχόμενη σε επαφή με τον αέρα, με αποτέλεσμα όταν τελικά πιείτε τον χυμό σας, το 50% της C να έχει ήδη οξειδωθεί;

Και αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος που «πετάμε» τις βιταμίνες. Αν γίνουμε λίγο πιο προσεκτικοί ωστόσο, μπορούμε να σώσουμε τις βιταμίνες και να προσφέρουμε στον εαυτό μας όλη την διατροφική αξία των τροφίμων που καταναλώνουμε. Ας δούμε, με ποιους τρόπους μπορούμε να το πετύχουμε.

Πιείτε  αμέσως τον χυμό πορτοκάλι η Γκρέιπφρουτ που μόλις στύψατε.
Ένα πορτοκάλι διαθέτει περίπου 70 χιλιοστόγραμμα βιταμίνης C. Θα τα προσλάβουμε όλα αν πιούμε αμέσως τον χυμό

Σερβίρετε το γάλα σε φλιτζάνι
Το γάλα περιέχει βιταμίνη B2 (ριβοφλαβίνη) η οποία όμως είναι ευαίσθητη στο φως και καταστρέφεται όταν το γάλα σερβίρεται σε γυάλινο ποτήρι. Επομένως σερβίρετε το γάλα σε φλιτζάνι για να το προστατεύσετε από το φως ή πιείτε το αμέσως μόλις το βάλετε σε γυάλινο ποτήρι.

Μην ψιλοκόβετε τα λαχανικά
Όσο περισσότερο ψιλοκόβετε τα λαχανικά τόσο περισσότερο αυτά οξειδώνονται και χάνουν τις βιταμίνες τους. Είναι προτιμότερο είτε να τα φάμε άκοπα, είτε χοντροκομμένα είτε ακόμη καλύτερα, κομμένα με το χέρι αντί με το μαχαίρι.

Μην βάζετε τις πατάτες στο νερό
Πολλοί/ες το κάνουν, αλλά είναι λάθος!  Χάνεται το κάλιο που είναι ένα ανόργανο στοιχείο που εξισορροπεί το νάτριο στη διατροφή μας και σχετίζεται με την απορύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Βράστε έξυπνα τα λαχανικά
Εάν δεν θέλετε να χάσουν τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες τους, ούτε το χρώμα τους, ρίξτε τα σε νερό που κοχλάζει για όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο και βράστε τα με σκεπασμένο το καπάκι της κατσαρόλας. Έτσι θα διατηρήσουν τα θρεπτικά συστατικά αλλά και το χρώμα τους. Ακόμη βράστε τα στο ελάχιστο δυνατό νερό και καταναλώστε τα απευθείας. Μην τα «ξεχνάτε» στο ψυγείο για μέρες και μη τα βράζετε «χωρίς έλεος θα χάσετε πάνω από το 50% των βιταμινών που περιέχουν.

Βάλτε ελαιόλαδο στο τέλος…
Η υψηλή θερμοκρασία και το παρατεταμένο μαγείρεμα καταστρέφουν τα θρεπτικά συστατικά του ελαιόλαδου όταν το ρίχνετε στην κατσαρόλα από την αρχή του μαγειρέματος. Είναι προτιμότερο να το ρίχνετε στο σβήσιμο του φαγητού ή ακόμη καλύτερα στο πιάτο σας ούτως ώστε να μην οξειδωθεί η βιταμίνη Ε που περιέχει.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο