Άλλαξε τη ζωή σου. Δες πώς θα βρεις τη δύναμη και το σθένος μέσα σου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο Master Yoda μάλλον είχε δίκιο. Η εσωτερική δύναμη-σθένος είναι ο τρόπος για να κάνουμε τα πάντα. Έρευνες έχουν δείξει πως παρότι το ταλέντο και οι δεξιότητες χρειάζονται για να προχωρήσεις μπροστά, το πείσμα και το σθένος είναι στην πραγματικότητα ο καλύτερος δείκτης πρόβλεψης για το αν και πόσα θα πετύχεις τελικά στη ζωή σου.

«Ότι έχει να κάνει με την επίτευξη σημαντικών στόχων, το τσαγανό, το σθένος και το πείσμα νικούν το ταλέντο, την εξυπνάδα, τα προνόμια και την τύχη» επισημαίνει ο επικεφαλής ερευνητής Paul G. Stoltz, PhD και συγγραφέας του Grit: The New Science of What It Takes to Persevere, Flourish, Succeed.

Τι είναι το σθένος

Το να έχεις σθένος σημαίνει πως κυνηγάς αυτό που θέλεις χωρίς να σε αποθαρρύνουν τα εμπόδια. Οπότε, είναι λογικό πως οι άνθρωποι με καλή φυσική κατάσταση έχουν ισχυρότερο σθένος και πείσμα από το μέσο άνθρωπο. Η μία μετά την άλλη, πολλές μελέτες δείχνουν πως τα κότσια (σθένος) είναι μια ισχυρή δύναμη.

Τι κάνουν οι άνθρωποι με εσωτερική δύναμη;

Οι άνθρωποι με σθένος και πείσμα θέλουν να αριστεύουν, οπότε τείνουν να εστιάζουν στους στόχους που θέλουν να επιτύχουν. Επίσης, γνωρίζουν πως το να είναι επιτυχημένοι σε κάτι, είτε αυτό είναι το ποδόσφαιρο είτε η διακόσμηση ενός κήπου, απαιτεί χρόνο, δουλειά και πάθος. Δεν ασχολούνται με πολλά πράγματα ταυτόχρονα –Αντίθετα, βάζουν όλη τους την ενέργεια σε λίγα πράγματα που θέλουν να κατακτήσουν.

Πώς να αναπτύξεις το σθένος σου

Απ όπου κι αν ξεκινήσεις, μπορείς να χτίσεις περισσότερο σθένος και κότσια ανά πάσα στιγμή. Δοκίμασε αυτές τις στρατηγικές για να ενδυναμώσεις το δικό σου σθένος .

Βρες ένα στόχο που παθιάζεσαι πραγματικά. Ή διάλεξε ένα στόχο που σου προσφέρει μια αίσθηση σκοπού, για παράδειγμα, να γίνεις δασκάλα της γιόγκα ή να φτιάξεις ένα blog για την υγιεινή διατροφή. Και τα δύο αυτά σου προσφέρουν δυνατό κίνητρο, καθώς μπορείς να δεις την επίδραση που έχει η δουλειά σου στους άλλους ανθρώπους.

Ξεκαθάρισε τι θέλεις. Για να κατακτήσεις ένα στόχο πρέπει να είναι μακροπρόθεσμος, συγκεκριμένος και αρκετά απαιτητικός ώστε να μπορείς να προσπαθείς και να μετράς τη βελτίωσή σου με το πέρασμα του χρόνου. Για παράδειγμα, αν ο στόχος σου είναι η καλύτερη υγεία, «σκέψου κάτι συγκεκριμένο, όπως “θέλω να βελτιώσω κατά 10% τους δείκτες υγείας αναφορικά με την ηλικία μου”» συμβουλεύει ο Paul G. Stoltz. Αυτό σου δίνει κάτι χειροπιαστό για το οποίο θα προσπαθείς κι αυτό με τη σειρά του δυναμώνει το πείσμα σου.

Κάνε παρέα με δυνατούς ανθρώπους: «Αυθόρμητα αντιγράφουμε τις συμπεριφορές των ανθρώπων γύρω μας» επισημαίνει η Angela Duckworth. «Όταν ανήκεις σε μια ομάδα, υιοθετείς τον τρόπο σκέψης και δράσης της». Εάν θέλεις να γίνεις δρομέας αποστάσεων, αλλά δυσκολεύεσαι να αυξήσεις τα χιλιόμετρά σου, μπες σε μια ομάδα ανθρώπων που συναντιούνται στις 6 το πρωί για να τρέξουν. Η προσήλωση των μελών της ομάδας θα επηρεάσει και τη δική σου αποφασιστικότητα.

Κάνε την αποτυχία-κίνητρο: Η αποτυχία στέλνει την αυτοπεποίθηση σου στα Τάρταρα. Οι άνθρωποι που έχουν θέληση δεν αποθαρρύνονται όταν δεν τα καταφέρνουν αλλά αντίθετα παίρνουν δύναμη από τις αποτυχίες» Η αποτυχία γίνεται το κίνητρό τους. Πάρε, για παράδειγμα, τη συγγραφέα J.K. Rowling, που το πρώτο της χειρόγραφο του Harry Potter απορρίφθηκε από 12 εκδότες προτού γίνει μπεστ σέλερ.

Μοιραστείτε.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο